Manifest VMN
Over VMN media
Wij geloven dat kennis de drijfveer van vooruitgang is. Het dagelijks creëren van hoogwaardige kennis en inzichten voor professionals en ondernemers in Nederland, is de echte kern van ons bedrijf. Wij zorgen ervoor dat werkend Nederland verder komt, door hen altijd up-to-date te laten zijn van alle ins & outs in hun vakgebied. Met onze onmisbare kennis, data, achtergronden en nieuws, ondersteunen wij ondernemers en professionals bij het nemen van de beste zakelijke beslissingen. Onze kennis is zo belangrijk voor hen, dat ze er graag voor willen betalen. Daar zijn wij trots op. Hier werken we dagelijks heel hard aan, met 250 nieuwsgierige, ondernemende, toegewijde, betrouwbare en deskundige collega’s. Dat doen we voor wel 30 verschillende merken zoals Cobouw, Distrifood, Vastgoedmarkt, AM, Misset Horeca, PW en Bouwberichten.
Onze reis
Wij maken de omslag van een traditionele vak-uitgeverij naar een modern en digitaal B2B-mediabedrijf. Dat is een grote verandering en een heel dynamisch traject. We zijn al goed onderweg, maar we zijn er nog lang niet. En de reis zal nooit stoppen, want we blijven meebewegen met onze klanten in een steeds veranderende wereld. Sinds 2019 werken we aan een langetermijnstrategie waarin de focus op betalende abonnees centraal staat. Daarvoor is het verhogen van de kwaliteit van onze content en data essentieel. Want goede onafhankelijke
journalistiek en intelligente data zijn de enige reden voor onze gebruikers om zich te abonneren. We investeren dan ook flink in onze redacties, technologie en data-infrastructuur. En we zijn pas net begonnen!
Onze organisatie
Binnen VMN media zijn we heel helder over wat we willen bereiken en waarom. Hoe dat bereikt wordt, laten we over aan de teams. We geloven dat de autonomie om zelf je werk in te richten, iedereen gelukkiger maakt. We werken deels in een matrixorganisatie. Dus het ene moment werk je met jouw eigen team binnen bijvoorbeeld redactie, sales of marketing. Terwijl je op een ander moment in een multidisciplinair team aan projecten werkt, waar verschillende expertises bij elkaar worden gebracht. Om het optimale uit een team te halen, verwachten wij van teamleden dat ze investeren in de onderlinge samenwerking, zowel op inhoud, als ook op het proces en de relatie.
De teams bepalen zelf waar en wanneer ze werken (hybride dus), afhankelijk van wat het werk en ieder teamlid nodig heeft. We gaan ervan uit dat iedereen dit open met elkaar bespreekt en zich vervolgens ook aan de onderlinge afspraken houdt.
Je krijgt bij ons dus veel vrijheid, maar dat betekent ook dat niet alles tot op de puntjes is geregeld of uitgedacht. Bij veel vrijheid hoort ook veel verantwoordelijkheid, die tot uiting komt in het gezamenlijk halen van de gestelde doelen.
Zakelijke beslissingen nemen we zoveel mogelijk op basis van data in plaats van een gevoel. De meeste data en informatie binnen VMN media is voor iedereen vrij beschikbaar. Mocht er toch wat ontbreken, neem dan het initiatief om zelf op zoek te gaan naar het missende deel.
Onze waarden
Om succesvol te kunnen zijn bij VMN media moet jij je natuurlijk wel thuis voelen. Herken je jezelf in onze waarden, dan komt het vast helemaal goed!
Nieuwsgierig
We zijn nieuwsgierig naar hoe de wereld en onze industrie continue verandert en hoe we onze producten, organisatie en onszelf daarop moeten aanpassen. Deze nieuwsgierigheid uit zich ook in oprechte interesse in je naaste collega’s en natuurlijk in onze klanten en partners. Wat drijft de ander, waarom komen ze tot een bepaalde beslissing, wat is hun intentie? Goed luisteren hoort daarbij. Luisteren om te begrijpen, niet om de ander te vertellen waarom jij het beter weet.
Ondernemend
We zijn echt aan het pionieren door de mogelijkheden te zien en te benutten die er eerder nog niet waren. Niet blijven hangen in het verleden, maar durven experimenteren en leren is daarvoor nodig. We moedigen elkaar dan ook aan om dat te doen. Wanneer heb jij voor het laatst iets nieuws geprobeerd? Kom uit je comfortzone, dat is de weg naar groei, voor jou als individu en voor VMN media als geheel.
Toegewijd
We zijn trots op wat we met elkaar creëren. We streven altijd naar hoge kwaliteit van onze producten en in onze manier van werken. Het beste komt niet vanzelf, het vereist visie, toewijding en doorzettingsvermogen. We rekenen erop dat je elke dag het beste uit jezelf haalt, dat je nadenkt over wat je daarvoor nodig hebt en dit bespreekt met je team. Laat het ons weten als je vastloopt, want ook dat kan gebeuren. We helpen je graag weer op weg.
Deskundig
We voorzien miljoenen professionals van onmisbare kennis. Hoe we dat doen? Door zelf onze kennis en vaardigheden op peil te houden. Wat speelt er in de media en in jouw branche? Door onszelf en elkaar continue te blijven uitdagen en ontwikkelen blijven we future-proof. En zeg nou zelf, het is toch ook gewoon leuk om steeds nieuwe dingen te leren en met inspirerende mensen te werken?
Betrouwbaar
Het publiceren van betrouwbare journalistieke artikelen, kennis en data is de kern van ons bedrijf. Onze lezers, klanten, collega’s en andere stakeholders moeten op ons kunnen bouwen. Daarom zijn we authentiek en onafhankelijk en geven we elkaar eerlijke feedback. Dat doen we op het moment dat er iets speelt en bewaren we niet voor later. Als we iets publiceren of communiceren, dan kun je ervan uitgaan dat we de beschikbare bronnen en data hebben gecheckt en ons goed hebben verdiept. Bij twijfel of onzekerheid spreken we dat naar elkaar uit, om zo samen zaken nog scherper te krijgen.