Naamsbekendheid vergroten in de B2B-markt
Wil je de naams- en/of propositiebekendheid van jouw bedrijf vergroten? Vakmedia kunnen hierin een belangrijke bijdrage leveren. Met de advertentiemogelijkheden van VMN media kun je jouw doelgroep(en) op het juiste moment, via het juiste kanaal, in de juiste context en met de juiste boodschap bereiken.
Hoe kunnen we jou helpen om de naamsbekendheid van je bedrijf te vergroten?

Naamsbekendheid, een fundamentele bouwsteen voor de groei van je bedrijf
Naamsbekendheid is cruciaal voor B2B-organisaties omdat het vertrouwen en herkenning opbouwt bij (potentiële) klanten. In een competitieve markt zorgt een sterke merknaam ervoor dat je jouw bedrijf beter kunt onderscheiden van concurrenten.
Naamsbekendheid helpt om vertrouwen en geloofwaardigheid op te bouwen bij jouw doelgroep, wat essentieel is in lange B2B verkoopcycli. Het zorgt ervoor dat jouw merk top-of-mind blijft, waardoor potentiële klanten sneller voor jouw bedrijf kiezen wanneer er een behoefte ontstaat. Een goede naamsbekendheid vergemakkelijkt dus het verkoopproces, aangezien klanten eerder geneigd zijn zaken te doen met een bekend merk.
Investeren in naamsbekendheid is daarom niet alleen een marketingstrategie, maar een fundamentele bouwsteen voor groei en succes. Hoe kunnen we jou helpen om de naamsbekendheid van jouw bedrijf te vergroten?

Wat is je doelstelling met naams- en/of propositiebekendheid?
Zonder duidelijke stip aan de horizon weet je niet waar je naartoe gaat, hoe je daar moet komen en hoe je koers houdt. Het is daarom belangrijk om branding doelstellingen te bepalen.
Voorbeelden van doelen voor branding zijn:
- De spontane naamsbekendheid vergroten, van 50% naar 75%
binnen jouw primaire doelgroep. - De propositiebekendheid (bekendheid met jouw producten/diensten/
activiteiten) vergroten, van 20% naar 35% binnen jullie primaire
doelgroep. - Je imago verbeteren, we willen groeien op de associaties
‘betrouwbaarheid’, ‘innovativiteit‘ en ‘betaalbaarheid’.
Uiteraard kun je ook aanvullende marketingdoelstellingen hebben
op sitebezoeken, conversies, leads, sales, etc.

Wat wordt de boodschap aan jouw doelgroep(en)?
Een goede branding campagne begint bij het vinden van de juiste boodschap, die je vervolgens op het juiste moment aan de juiste doelgroep wil tonen. Kennis over jouw doelgroep(en) is een essentieel startpunt om een goede branding campagne te ontwikkelen.
Wie is die doelgroep, wat vinden ze interessant en wat houdt hen vandaag de dag bezig? Hoe kun je de aandacht van je doelgroep(en) krijgen, zodat je het verhaal van jouw bedrijf kan vertellen? En wat is die boodschap dan? Door je buyer persona's in kaart te brengen, verzamel je veel waardevolle informatie over je belangrijkste klantgroepen. Als je dit goed doet weet je wat ze interessant vinden, hoe je ze kunt overtuigen en welke kanalen daarin belangrijk zijn. Deze informatie kun je goed gebruiken om je doelgroepen (nog) scherper te maken en een boodschap te formuleren die resoneert. Nog 2 belangrijke tips:
Houd het simpel en helder: Formuleer een boodschap die eenvoudig te begrijpen is, zelfs voor complexe B2B-producten of -diensten. Vermijd jargon en focus op de unieke waarde die jouw merk biedt, zodat het direct resoneert.
Zorg voor consistentie en authenticiteit: Gebruik een toon en stijl die bij je merkidentiteit past en blijf consistent in al je communicatiekanalen. Een authentieke en geloofwaardige boodschap versterkt vertrouwen en zorgt voor langdurige herkenning bij je doelgroep.

Hoe ga je jouw doelgroepen bereiken?
Zodra je weet wie je primaire doelgroep is, welke informatie zij interessant vinden en waar ze zich bevinden, is het zaak om hen daadwerkelijk te bereiken. Vanuit het grote aanbod aan marketingkanalen zul je een mediamix moeten samenstellen die je helpt om je doelstellingen (kosten)effectief te bereiken.
Via onze vaktitels kun je jouw doelgroep op een effectieve manier bereiken:
Gerichte doelgroepbereik
Onze vaktitels worden gelezen door professionals én beslissers binnen specifieke sectoren, waardoor je rechtstreeks communiceert met je belangrijkste doelgroepen. Dit zorgt voor een efficiënter gebruik van je marketingbudget en een hogere kans op relevante contacten en leads.
Geloofwaardigheid en autoriteit
Adverteren of verschijnen in onze vakmedia geeft je merk extra autoriteit en geloofwaardigheid, omdat onze merken vaak worden gezien als betrouwbare bronnen van informatie binnen de branche. Dit versterkt je merkimago en helpt vertrouwen op te bouwen.
Hogere betrokkenheid
Lezers van onze vaktitels zijn actief op zoek naar inzichten, trends en oplossingen die hen verder helpen in hun werk. Dit maakt hen meer betrokken en ontvankelijker voor je boodschap, wat een positieve invloed heeft op je campagne.
Netwerkmogelijkheden
Adverteren via VMN media kan helpen bij het opbouwen van relaties en netwerken binnen een specifieke industrie. Het biedt je de mogelijkheid om jouw merk te positioneren als onderdeel van de gemeenschap en relevante speler binnen een bepaalde sector.
Multichannel Benadering
VMN media heeft een multichannel benadering, met zowel print- als digitale edities, websites, nieuwsbrieven, en zelfs podcasts en events. Dit biedt je als adverteerder de mogelijkheid om je boodschap via verschillende kanalen en formats te verspreiden, wat de zichtbaarheid en impact vergroot. Bekijk de verschillende branches en titels om alle mogelijkheden te ontdekken.

In welke branche(s) bevindt jouw doelgroep zich?
Klik op één van de branches om meer te lezen over ons bereik en de advertentiemogelijkheden. Je kunt ook een mediakit van een specifieke titel downloaden of een vrijblijvende kostenindicatie aanvragen.
Bouw & Installatie
Bereik aannemers, installateurs, projectontwikkelaars en architecten.
Vastgoed, architectuur en facilitaire diensten
Bereik ontwikkelaars, architecten, beleggers, makelaars en facilitair managers.
Horeca-, food- en FMCG-sector
Bereik eigenaren/ondernemers, CEO’s en managers.
Mobiliteitsbranche
Bereik eigenaren/ondernemers en professionals in de werkplaats en/of winkel.
Financieel dienstverleners en financieel management
Bereik verzekeraars en het financieel management in verschillende sectoren.
HR-branche
Bereik HR- en arbo-professionals, ondernemingsraden of MKB-ers.
Kostenindicatie campagne aanvragen
Benieuwd wat jouw ideale campagne kost? Stel zelf een campagne samen en ontvang een vrijblijvend advies op maat, inclusief kostenindicatie. Kom je er niet uit, neem dan contact met ons op.
Meer weten over onze branding mogelijkheden? Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan
Ben je geïnteresseerd in de mogelijkheden van branding voor jouw bedrijf? Bekijk de verschillende branches en titels of neem direct contact op met een accountmanager voor jouw branche(s). Je kunt ons ook telefonisch bereiken op ons algemene telefoonnummer: 088 584 0700.
