Meer leads genereren
Wil je meer kwalitatieve leads aantrekken? Met de advertentiemogelijkheden van VMN media kun je jouw doelgroep(en) op het juiste moment, via het juiste kanaal, in de juiste context en met de juiste boodschap bereiken. En dat zorgt voor zichtbaarheid, kwalitatief verkeer naar je website en meer leads.
Hoe kunnen we jouw bedrijf helpen om meer leads te genereren?

Meer kwalitatieve leads genereren om de omzet te laten groeien
Leadgeneratie is essentieel voor B2B-bedrijven om een constante stroom potentiële klanten te waarborgen en de sales pipeline gevuld te houden. Een effectieve leadstrategie biedt een concurrentievoordeel en stimuleert groei door meer verkoopkansen te creëren. Daarnaast versterkt het de schaalbaarheid van het bedrijf en vergroot het de ROI van je marketingcampagnes.
Je kunt op verschillende manieren meer leads genereren, afhankelijk van je doelgroep en strategie. Een aantal effectieve methoden zijn onder andere contentmarketing, e-mail marketing en events. Met de advertentiemogelijkheden van VMN media kun je jouw doelgroep(en) op het juiste moment, via het juiste kanaal, in de juiste context en met de juiste boodschap bereiken. En dat zorgt voor zichtbaarheid, kwalitatief verkeer naar je website én meer leads.
Het proces van leadgeneratie vindt meestal plaats in het midden van de salesfunnel. Dit proces richt zich op het aantrekken en identificeren van potentiële klanten (Marketing Qualified Leads), wat meestal plaatsvindt na het opbouwen van naamsbekendheid en/of thought leadership (meer upper funnel activiteiten).

Wat is je doelstelling met leadgeneratie?
Zonder duidelijke stip aan de horizon weet je niet waar je naartoe gaat, hoe je daar moet komen en hoe je koers houdt. Daarom is het handig om je doelstellingen voor leadgeneratie te bepalen.
Voorbeelden van doelen voor leadgeneratie zijn:
Naamsbekendheid en merkautoriteit opbouwen
Upper funnel meer in contact komen met jouw primaire doelgroep om naamsbekendheid en merkautoriteit op te bouwen, zodat er een grotere doorstroom ontstaat naar de middle en bottom van de funnel.
Kwaliteit van leads verbeteren
Het genereren van leads die beter aansluiten bij het ideale klantprofiel, zodat sales en marketing effectiever kunnen samenwerken en conversiepercentages worden verhoogd.
Sales pipeline vullen en nieuwe klanten werven
Het creëren van een constante stroom van leads om een gezonde pipeline te behouden, waardoor ons bedrijf continu kansen heeft om omzet te genereren en te groeien. Uiteindelijk moet dit resulteren in x nieuwe klanten en €x omzet.

Welke kanalen en middelen zet jij in voor meer kwalitatieve leads?
Bij VMN media kun je verschillende kanalen en middelen inzetten om meer leads te genereren. Kies je voor e-mailnieuwsbrief advertorials, online sponsored content of voor eventmarketing? Of misschien voor een combinatie van deze middelen?
Online én offline content
Met onze sponsored content mogelijkheden kun je op een relevante en unieke manier inspelen op de behoeften van onze lezers, online én in onze vakbladen en specials. Onze merken bieden verschillende contentmarketing mogelijkheden aan om in contact te komen met jouw doelgroep(en): advertorials, achtergrondartikelen, blogs, case studies, partnerdossiers, whitepapers of video's.
Wij weten als geen ander wat de informatiebehoefte en het leesgedrag van onze lezers is. Het content team van VMN media kan je helpen om de content te maken die goed bij jouw doelgroep resoneert.
E-mail nieuwsbrief advertorials
Onze nieuwsbrieven worden wekelijks door honderdduizenden beslissers én professionals gelezen en hebben een hoge gemiddelde CTO en CTR. De kracht van onze emailnieuwsbrief advertenties ligt in de directe en gerichte toegang tot een betrokken publiek dat al geïnteresseerd is in specifieke vakgebieden en onderwerpen.
Eventmarketing
Sta als exposant, spreker of sponsor bij een congres of event. Ideaal voor o.a. het opbouwen van kennisleiderschap en het genereren van kwalitatieve leads. VMN media biedt verschillende evenementen en opleidingen aan. Je lift dan mee in de totale campagne van het congres of event (dit kan zowel via een fysiek als een online event).
Leadplatform
Is jouw bedrijf actief in de bouw-, installatie- of vastgoedsector? Cobouw Bouwberichten weet precies wát er wáár door wíe en wánneer gebouwd wordt. Met Bouwberichten helpen we jou om kansrijke leads te vinden, contacteren, kwalificeren en converteren.
Probeer Bouwberichten 14 dagen gratis.

Hoe ga je jouw doelgroepen bereiken?
Zodra je weet wie je primaire doelgroep is, welke informatie zij interessant vinden en waar ze zich bevinden, is het zaak om hen daadwerkelijk te bereiken. Via onze vaktitels kun je jouw doelgroep op een effectieve manier bereiken:
Gericht doelgroepbereik
Onze vaktitels worden gelezen door professionals én beslissers binnen specifieke sectoren, waardoor je rechtstreeks communiceert met je belangrijkste doelgroepen. Dit zorgt voor een efficiënter gebruik van je marketingbudget en een hogere kans op relevante contacten en leads.
Geloofwaardigheid en autoriteit
Adverteren of verschijnen in vakmedia geeft je merk extra autoriteit en geloofwaardigheid, omdat deze kanalen worden gezien als betrouwbare bronnen van informatie binnen de branche. Dit versterkt je merkimago en helpt vertrouwen op te bouwen.
Hogere betrokkenheid
Lezers van onze vaktitels zijn actief op zoek naar inzichten, trends en oplossingen die hen verder helpen in hun werk. Dit maakt hen ontvankelijker voor je boodschap, wat je campagne effectiever maakt.
Netwerkmogelijkheden
Adverteren via VMN media kan helpen bij het opbouwen van relaties en netwerken binnen een specifieke industrie. Het biedt je de mogelijkheid om jouw merk te positioneren als onderdeel van de gemeenschap en relevante speler binnen een bepaalde sector.
Target mogelijkheden
Al onze artikelen zijn gerubriceerd aan de hand van zogenaamde tags. Via deze tags kunnen we jouw doelgroep online bereiken op basis van hun specifieke interesses.

In welke branche(s) bevindt jouw doelgroep zich?
Klik op één van de branches om meer te lezen over ons bereik en de advertentiemogelijkheden. Je kunt ook een mediakit van een specifieke titel downloaden of een vrijblijvende kostenindicatie aanvragen.
Bouw & Installatie
Bereik aannemers, installateurs, projectontwikkelaars en architecten.
Vastgoed, architectuur en facilitaire diensten
Bereik ontwikkelaars, architecten, beleggers, makelaars en facilitair managers.
Horeca-, food- en FMCG-sector
Bereik eigenaren/ondernemers, CEO’s en managers.
Mobiliteitsbranche
Bereik eigenaren/ondernemers en professionals in de werkplaats en/of winkel.
Financieel dienstverleners en financieel management
Bereik verzekeraars en het financieel management in verschillende sectoren.
HR-branche
Bereik HR- en arbo-professionals, ondernemingsraden of MKB-ers.
Kostenindicatie campagne aanvragen
Benieuwd wat jouw ideale campagne kost? Stel zelf een campagne samen en ontvang een vrijblijvend advies op maat, inclusief kostenindicatie. Kom je er niet uit, neem dan contact met ons op.
Meer weten over onze leadgeneratiemogelijkheden? Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan
Ben je geïnteresseerd in de mogelijkheden van leadgeneratie voor jouw bedrijf? Bekijk de verschillende branches en titels of neem direct contact op met een accountmanager voor jouw branche(s). Je kunt ons ook telefonisch bereiken op ons algemene telefoonnummer: 088 584 0700.
