Adverteren in de installatiesector

Met Installatie Journaal bereik je méér

Ben je op zoek naar manieren om jouw doelgroep(en) in de installatiesector op het juiste moment, in de juiste context en de juiste boodschap te bereiken? Installatiejournaal is het toonaangevende platform voor professionals in de e-installatiesector en richt zich op professionals in de elektrotechnische installatietechniek. Installatiejournaal schetst hoe de werktuigkundige installatietechniek gebouwen gezonder, comfortabeler en energiezuiniger maakt.

Neem direct contact op Mediakit aanvragen

Bereikcijfers

Een overzicht van de belangrijkste bereikcijfers binnen de installatiesector. Wil je verder de diepte in en meer weten over onze bereikcijfers en mogelijkheden, vraag dan onze mediakit aan. Je ontvangt van ons een overzicht met alle belangrijke cijfers en feiten over adverteren in Installatie Journaal.

34.000 aantal devices (per maand)

Aantal devices geregistreerd op de website per maand over het afgelopen jaar.

14.800 nieuwsbrief registranten

We versturen de nieuwsbrief 2x per week op maandag en woensdag (89x per jaar).

3.200 oplage vakblad Installatiejournaal

Het vakblad van Installatiejournaal verschijnt 8x per jaar.

Gegarandeerd bereik

Installatie Journaal onderscheidt zich door haar kwalitatieve inhoud en hoogwaardige lezersprofielen. Onze diepgaande nieuwsartikelen, achtergronden en analyses zorgen voor een kwalitatief en relevant umfeld. En omdat onze geregistreerde (betalende) lezers en bezoekers bestaan uit beslissers en professionals uit de installatiesector, garanderen we je dat je de juiste doelgroepen bereikt. Een greep uit ons bereik:

  • e-installateurs
  • ingenieurs
  • ontwerpers
  • adviseurs
  • afnemers
  • w-installateurs

werkzaam bij gemeenten, architectenbureaus, woningcorporaties, installatiebedrijven, advies- en ingenieursbureaus en de groothandel.

Samen met Gawalo (voor W-installateurs) bereiken we de totale installatiesector.

Mediakit aanvragen

Vul je contactgegevens in en je ontvangt de mediakit met alle ins en outs over adverteren bij Installatiejournaal.

Portfolio

Naast het vakblad en de site heeft Installatiejournaal diverse themanieuwsbrieven, zoals NEN 1010, Meterkast, Solar en Verlichting. Daarbij zijn er diverse kennismiddagen, praktijkdagen en congressen. Ontdek wat Installatiejournaal allemaal te bieden heeft.

Thema's & nieuwsbrieven

  • Installatiejournaal NEN 1010
  • Installatiejournaal NEN 3140
  • Installatiejournaal Verlichting
  • Installatiejournaal Veiligheid
  • Installatiejournaal Gebouwautomatisering
  • Installatiejournaal Meterkast
  • Installatiejournaal Solar
  • Installatiejournaal Gebouwinstallaties

Vakblad

  • Installatiejournaal Magazine

Website

Evenementen

  • Installatiejournaal Kennisdag

Carrière

Lees onze cases

Lees hoe Kingspan, AFAS, STULZ en Studytube onze advertentieproducten hebben ingezet om hun sales- en marketingdoelen te behalen.

Onze andere merken binnen de bouw

Installatiejournaal is één van de merken die we aanbieden binnen de bouwsector, maar zeker niet het enige merk. Ons bereik binnen de houdt niet op bij Installatiejournaal, ons bereik is veel groter in de bouwsector. De doelgroepen zijn net iets anders, maar niet minder gewaardeerd.

Wist je dat je ook merk overstijgend binnen de hele bouw kunt adverteren? Ga hiervoor naar onze branchepagina.

Redactionele kalender

Het vakblad Installatiejournaal verschijnt 8x per jaar. In elke editie staat een specifiek thema centraal. Als je de hele redactionele kalender wilt ontvangen kun je deze hieronder aanvragen.

Redactionele planning aanvragen

Vul je gegevens in en je ontvangt de redactionele planning van dit jaar.

Een greep uit onze mogelijkheden

Installatiejournaal heeft een groot bereik onder installatieprofessionals en biedt verschillende mogelijkheden om deze te bereiken. Om het makkelijk te maken hebben we een aantal voorbeelden en pakketten voor je op een rij gezet.

Pilot-pakket

Zijn installateurs een belangrijke doelgroep voor je en wil je kennismaken met de communicatiemogelijkheden van onze media? Met het Pilot-pakket leer je kennismaken met ons, de doelgroep en de impact die jouw boodschap kan hebben.

  • 1/2 Print pagina (advertentie/advertorial)
  • Advertorial in de nieuwsbrief
  • Blockbuster Installatiejournaal.nl

Bereik jouw doelgroep

Branding-pakket

Voor het uitbouwen van de naamsbekendheid van jouw merk of rondom de introductie van een nieuw product of dienst is het Branding-pakket direct inzetbaar. Dit pakket is op maat uit te bouwen tot maandenlange, multimediale zichtbaarheid in de installatiebranche.

  • 1/1 Print pagina (advertentie/advertorial)
  • Blockbuster in de nieuwsbrief
  • Blockbuster op Installatiejournaal.nl

Vergroot jouw naamsbekendheid

Content-pakket

Wil je je organisatie profileren als thought leader in de installatiebranche op een specifiek onderwerp? Dan is het Contentpakket hiervoor dé oplossing. Dit pakket kan ook de basis zijn van een complete customer journey campagne.

  • 1/1 pagina Sponsored content (print)
  • Doorplaatsing online
  • Advertorial in de nieuwsbrief

Deel jouw expertise

Je merk nóg beter in de markt zetten? Download het e-book 'B2B branding in de bouw-, installatie- en vastgoedsector'

Ben je benieuwd hoe je de branding voor jouw merk kunt optimaliseren? Download dan ons handige stappenplan met praktische tips, tools én branchevoorbeelden.

Meer weten?

Wil je meer weten over adverteren bij Installatiejournaal? Neem contact op met Levi. Hij helpt je graag verder.

Levi Kramer