Stappenplan B2B branding - voor de bouw-, installatie- en vastgoedsector

Wil jij je merk nóg beter in de markt zetten?
Als er íets zeker is, dan is het dat B2B marketing in de bouw geen dag hetzelfde is. Wet- en regelgeving, verduurzaming, innovaties, nieuwe toetreders tot de markt, de ontwikkeling van de economie; het heeft allemaal direct invloed op waar je als marketeer mee te maken krijgt in je vak. Daarnaast heb je natuurlijk collega’s die van alles van je vragen: de directie heeft je nodig, je collega’s van sales, je collega’s van HR voor meer naamsbekendheid op de arbeidsmarkt.
Des te belangrijker is het om een goede basis te hebben voor alles wat je aan marketing en communicatie doet. Een centraal verhaal over waar jullie als bedrijf voor staan. Waarin je beschrijft wat de kracht is van jullie bedrijf, waar het onderscheidend vermogen ligt en wat jullie merk maakt tot wat het is. Zodat je flexibel kan meebewegen met veranderingen in en rondom je organisatie en tegelijkertijd voorkomt dat je elke maand een andere boodschap de wereld in slingert.

Een praktisch stappenplan met tips én tools voor B2B branding
Een sterk merk bouw je door consistent te zijn in je centrale boodschap en die ook waar te maken in alles wat je zegt en doet. Maar hoe kom je als bedrijf in de bouw-, installatie- en vastgoedbranche tot zo’n centrale boodschap? En hoe zorg je er vervolgens voor dat die boodschap tussen de oren en op het netvlies belandt van je doelgroepen? Daarover gaat dit e-book. We geven je een praktisch stappenplan met tips en tools voor B2B branding. Én voorbeelden van andere bedrijven uit de bouw-, installatie- en vastgoedsector.

Download het stappenplan
Ben je benieuwd hoe je de branding voor jouw merk kunt optimaliseren? Download dan ons handige stappenplan met praktische tips, tools én branchevoorbeelden.