Case - De merk- en propositiebekendheid van Stulz vergroten

Het bedrijf

Sinds de oprichting in 1959, is STULZ gespecialiseerd in high-end oplossingen voor klimaatbeheersing. STULZ profileert zich als de partner in klimaatbeheersing met producten in de precisie koeling, luchtbehandeling, comfort koeling, bevochtiging en warmtepompen.

Het is voor STULZ heel belangrijk om haar doelgroep in de installatiesector te bereiken. Maar hoe pak je dat aan? Samen met het content team van VMN media werden verschillende kanalen ingezet om de marketingdoelstellingen van STULZ te behalen.

De uitdaging van STULZ

De marketinguitdagingen voor de vestiging in Nederland begonnen zo’n vijf jaar geleden: het van de grond af aan opbouwen van marketing en media-uitingen.

Sebastiaan Brouwer, Marketing Manager bij STULZ, vertelt: “Die media-uitingen zijn in samenwerking met VMN media tot stand gekomen. Daarnaast blijft het een uitdaging om nieuwe producten in de markt te zetten en interessant en relevant te blijven voor onze doelgroep, de installateurs. Die zijn heel druk, dus je hebt weinig momenten om hun aandacht te krijgen. Op de platformen van VMN media krijgen we die kans.”

Waarom VMN media?
Brouwer: “Dit is de plek waar onze doelgroep zich bevindt. We wilden bovendien op meerdere platformen tegelijk staan, omdat we zo’n uitgebreid productportfolio hebben. De reikwijdte van VMN media is heel groot, dus je bereikt er veel mensen uit onze doelgroep mee. VMN media had vijf jaar geleden ook al veel titels, zoals Warmtepompen, Gawalo en Cobouw, dus die samenwerking was snel gevonden.”

De oplossing

Brouwer: "We zijn gestart met printadvertenties, en later zijn we samen met de redacteuren van VMN media content gaan creëren. Sponsored content is daar een groot onderdeel van, maar als er een noviteit is dan wordt deze soms ook journalistiek vermeld in de diverse bladen. Er is niet één oplossing, het gaat om de mix die je inzet door alle kanalen heen: advertenties, banners, sponsored content, etc. Het is belangrijk om op de juiste plekken aanwezig te zijn.”

In het begin was de aanpak vrij straight forward, vertelt Brouwer. “We zijn begonnen met awareness campagnes, dus wie is STULZ en wat doen wij precies. De samenwerking met VMN media daarin was heel goed. Er werd voortdurend gevraagd wat we willen en wat we nodig hebben om het tot een goed resultaat te brengen. Soms kunnen we dat zelf goed intern opvangen, en een andere keer werken we intensief samen met het content team van VMN media voor het ontwikkelen van goede content. Dat scheelt ons soms heel veel tijd.”

De resultaten

Brouwer is erg tevreden over de resultaten: “Ik kijk altijd heel kritisch naar wat zo’n campagne ons nu oplevert in termen van weergaven, kliks en leads. En daar heb ik in het verleden wel eens andere media voor laten vallen, omdat het niet naar behoren werkte. Dat we nog steeds samenwerken met VMN media is dus een teken van tevredenheid. Want de cijfers zijn gewoon goed, dat kun je met alle tools die er tegenwoordig zijn heel goed zien.”

Meer aanvragen en een grotere bekendheid
Brouwer licht de resultaten verder toe: “De advertentie-inzet heeft tot meer websitebezoekers geleid, en uiteindelijk ook tot meer aanvragen. Mensen gingen ons zelfs herkennen. Dan kregen we te horen dat ze een bepaald artikel over STULZ hadden gelezen. De herkenning en de herkenbaarheid van ons bedrijf werd dus veel groter, en dat zijn de meest waardevolle resultaten die je kunt hebben.”

Meer weten over onze mogelijkheden? Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan

Ben je geïnteresseerd in de advertentiemogelijkheden voor jouw bedrijf? Bekijk de verschillende branches en titels of neem direct contact op met een accountmanager voor jouw branche(s). Je kunt ons ook telefonisch bereiken op ons algemene telefoonnummer: 088 584 0700.

Bekijk alle branches en titels Vind accountmanager voor jouw branche