Case - Studytube positioneren als inhoudelijke kennispartner

Wat doet Studytube?

Studytube is één overzichtelijke leeromgeving waarbinnen medewerkers de regie hebben over hoe, wanneer en vaak ook wát ze leren. Studytube wil zich posititioneren als kennispartner voor werkgevers.

Robert van den Eeckhout, head of contentmarketing bij Studytube: “Wij willen het potentieel benutten van medewerkers en doen dat door alle barrières rondom leren en ontwikkelen weg te nemen.” Studytube heeft een overzichtelijke leeromgeving, waarbij medewerkers zelf kunnen bepalen hoe, wanneer en hoe vaak zij wat willen leren.

De uitdaging van Studytube

Studytube wil zich nog duidelijker positioneren als ‘het meest complete leerplatform van Nederland'. Daarbij wil het bedrijf naamsbekendheid en thought leadership opbouwen, om uitendelijk meer kwalitatieve leads te kunnen generen.

Waarom Studytube voor VMN media koos
Robert van den Eeckhout, head of contentmarketing bij Studytube: "De keuze is op VMN media gevallen omdat zij meerdere titels in huis hebben die aansluiten bij onze primaire doelgroepen. En bovendien kunnen zij onze boodschap via meerdere kanalen verspreiden. De artikelen die VMN media publiceert spreken ook tot de verbeelding en daar willen wij graag met onze boodschap tussen staan. Wij waren echt op zoek naar een kennispartner en die hebben we in VMN media gevonden.”

De oplossing

De campagne van Studytube bestond uit sponsored content die bij verschillende VMN titels geplaatst is. In deze sponsored content artikelen heeft Studytube zichzelf geprofileerd als inhoudelijke kennispartner.

Van den Eeckhout: "De campagnes die Studytube draait bij VMN media kun je zien als een funnel. We starten met luchtige content, zoals een artikel. In al deze artikelen laten we bovendien onze eigen klanten aan het woord. Bij interesse kan men doorklikken vanuit het artikel en een whitepaper downloaden. Dat moet uiteindelijk tot kwalitatieve leads leiden die we kunnen opvolgen.

De multimediale campagne (print, online content en banners) heeft onder andere gelopen bij de titels Cobouw, PW, Flexmarkt en Exeuctive Finance.

De resultaten

Een inkijkje in de resultaten die Studytube heeft bereikt met haar campagnes:

2.000 paginaweergaven
Op sponsored content artikelen op Cobouw.nl, Flexmarkt.nl, Executive Finance.nl, met een gemiddelde leestijd van 3,5 minuten.

150 Marketing Qualified leads
Verdeeld over de merken van Cobouw, Executive Finance en Flexmarkt.

Volgens Van den Eeckhout is de kwaliteit van de leads goed: “De bedrijven voldoen aan het juiste profiel, ook qua aantallen medewerkers die ze in dienst hebben. We zien wel dat we niet altijd direct bij de juiste persoon uitkomen en dat we intern worden doorverwezen. Maar dat is niet erg, aangezien bij grotere organisaties meerdere mensen te maken hebben met learning & development. Uiteindelijk levert het goede contactmomenten op en zijn de gesprekken goed. Met sommige partijen zijn we al in een vergevorderd stadium.”

Meer weten over onze mogelijkheden? Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan

Ben je geïnteresseerd in de advertentiemogelijkheden voor jouw bedrijf? Bekijk de verschillende branches en titels of neem direct contact op met een accountmanager voor jouw branche(s). Je kunt ons ook telefonisch bereiken op ons algemene telefoonnummer: 088 584 0700.

Bekijk alle branches en titels Vind accountmanager voor jouw branche