Case - Kingspan deelt kennis met haar belangrijkste doelgroepen in de keten

Het bedrijf

Kingspan maakt hoogwaardig geïsoleerde sandwichpanelen en biedt een uitgebreid assortiment aan dak- en gevelsystemen. Het bedrijf is al 50 jaar marktleider in thermisch rendement en brandveiligheid.

Het bedrijf heeft duurzaamheid hoog in het vaandel staan. Robin Den Dekker, Marketing & Communicatie Manager, vertelt: "Duurzaamheid is één van onze belangrijkste pijlers. Ik ben dan ook trots dat wij echt waar kunnen maken wat we zeggen en dat we ‘Planet Passionate’ zijn. Dat betekent onder meer dat we constant innoveren om het best mogelijke product voor de eisen in de markt te hebben, maar ook dat we meer dan voldoen aan de wensen voor het behoud van Moeder Aarde. Eigenlijk willen we op alle vlakken eis-overstijgend zijn. Dus we zijn altijd op zoek naar het beste en naar minder; bijvoorbeeld naar een 10 procent minder dik paneel, waardoor je met minder materiaal dezelfde rc-waardes kunt behalen. Dat is op voorhand al 10 procent meer circulair."

De uitdaging van Kingspan

Robin Den Dekker: “De overkoepelende uitdaging is: hoe zetten we Kingspan op de juiste manier in de markt bij de verschillende doelgroepen? Wij willen dat de aannemers en gebouweigenaren weten dat onze sandwichpanelen een goede oplossing zijn voor hun probleem of behoefte. Daarnaast moeten zij ook weten dat wij ze kunnen ontlasten als er complexe isolatie-gerelateerde vragen zijn.

Voor Kingspan is het belangrijk om de alle interne kennis te delen met haar stakeholders. Den Dekker: "Ik heb het dan niet alleen over duurzaamheid, isolatiewaardes, het circulaire aspect en de laagste milieuprestatie die met ons product te behalen is, maar ook over brandwerendheid en rookontwikkeling. Eigenlijk is onze grootste uitdaging om alle kennis die wij in huis hebben te delen met alle belangrijke schakels in de keten: de kopende klant (aannemers), architecten, gebouweigenaren en gemeenten.”

Waarom VMN media?
Voorafgaand aan de campagne heeft Kingspan eerst geïnventariseerd wat de huidige issues en vraagstukken in de markt zijn. Den Dekker: "We hebben goed gekeken waar onze verschillende doelgroepen in de keten op vastlopen, en hoe we daar als leverancier in kunnen helpen? Toen is het idee ontstaan om webinars te organiseren over actuele onderwerpen in de bouw. Om deze webinars wereldkundig te maken hebben we de beste partner gezocht, en dat is VMN media geworden.

De oplossing

Toen het idee voor de webinars was geboren heeft Kingspan verschillende onafhankelijke kennisleiders uit de markt bij elkaar aan tafel gebracht en dat heeft geleid tot interessante gesprekken. Die gesprekken zijn opgenomen en aangeboden als (live) webinar.

Campagne met een focus op gesponsorde artikelen en online ads
Via Cobouw zijn de webinars onder de aandacht gebracht van de doelgroepen. Voor het genereren van inschrijvingen voor de webinars werd minimaal één gesponsored artikel per webinar gepubliceerd. Daarnaast zijn er inarticle video’s en bannering ingezet om de aanmeldingen voor de webinar aan te jagen.

De resultaten

Den Dekker: “We hebben een zeer succesvolle campagne gehad, met veel inschrijvingen voor de webinars. Hierdoor hebben we veel kennis kunnen delen met onze belangrijkste doelgroepen. Met de advertentie-inzet van VMN media hebben we een grote groep mensen bereikt, die wij normaliter niet zo makkelijk zouden bereiken. Dat heeft uiteindelijk ook gezorgd voor heel veel waardevolle contacten.”

“Daarnaast heeft de webinarcampagne ook gezorgd voor een stukje bewustwording: dat wij er zijn voor onze klanten en relaties, en dat we meedenken als er complexe zaken op tafel komen. Wij vinden het heel belangrijk dat er betere gebouwen worden neergezet, maar dat kunnen we niet alleen. Dat moeten we met z’n allen doen. Die bewustwording hebben wij met deze campagne ook bereikt, en daar willen we in de toekomst mee doorgaan.”

Meer weten over onze mogelijkheden? Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan

Ben je geïnteresseerd in de advertentiemogelijkheden voor jouw bedrijf? Bekijk de verschillende branches en titels of neem direct contact op met een accountmanager voor jouw branche(s). Je kunt ons ook telefonisch bereiken op ons algemene telefoonnummer: 088 584 0700.

Bekijk alle branches en titels Vind accountmanager voor jouw branche