Zo verspreid je jouw content simpel, snel en succesvol via LinkedIn

Heb je sponsored content online laten plaatsen op één van de vaktitels van VMN media? Uiteraard wil je dat wereldkundig maken! LinkedIn is dan uiteraard hét platform in de B2B-wereld. Hoe pak je dat goed aan, zonder al te veel gedoe? Lees dit artikel!

Zo werkt LinkedIn

Heel kort: LinkedIn verdeelt jouw bericht eerst onder een kleine groep volgers en test of jouw netwerk het interessant vindt. Komen er reacties? Pas dan krijgen meer volgers het te zien. Uiteraard kunnen we hier vele tips geven over de perfecte aanpak (internet staat bomvol goeie tips - die soms ook elkaar tegenspreken) maar iedereen is druk, druk, druk...

Ik kies daarom een aanpak die relatief makkelijk is en (vaak) goed werkt. Op deze manier pak je dat aan voor onze (jouw?) artikelen op websites van VMN media:

Zo deel je het artikel

  • Ga naar het online artikel dat je wilt delen
  • Onder het intro van een artikel vind je twee buttons: 'Delen' of 'Geef artikel cadeau'
  • Klik op één van de twee buttons en kies daarna uit het lijstje dat verschijnt 'LinkedIn'
  • Het artikel komt in de juiste opmaak naar voren - klik nu onder de afbeelding op 'Delen in een bijdrage'
  • Het artikel verschijnt dan als voorbeeld op jouw LinkedIn-pagina

Nu nog een goeie tekst maken en klaar! Lees hieronder hoe je dat doet.

Zo schrijf je het LinkedIn-bericht

Het bericht staat klaar voor plaatsing - wat ga je schrijven?

  • Je ziet boven de foto: 'Waar wilt u het over hebben?'. Je tikt daar bijvoorbeeld de woorden: Wat super! [Tag vaktitel] heeft een mooi artikel over [Tag jouw bedrijf] geplaatst. Altijd taggen!
    En taggen doe je zo: start met typen van een apenstaartje @, tik daarna de (bedrijfs)naam, LinkedIn doet diverse voorstellen, zoek de juiste naam en klik erop

[witregel]

  • Omschrijf na de witregel de inhoud van het artikel of kopieer simpelweg het intro van de website en plak het in jouw LinkedIn-bericht

[witregel]

  • Tag contactpersonen die hebben meegewerkt aan dit verhaal > Dank voor je medewerking [tag hier de betreffende namen]

[witregel]

  • Voeg nog een paar #hashtags toe met #kernwoorden

Klaar! Plaatsen!

Kleine toegift:

Linkedin houdt niet echt van linkjes in een bericht want ze willen niet dat bezoekers naar een ander platform vertrekken via zo'n link. Tja, ik wil juist wél dat ze naar mijn artikel gaan en neem dus dat minpuntje voor lief, maar dan weet je ervan :-)

Wil je het perfect doen en je echt verdiepen in LinkedIn volg dan specialisten als LinkedIn-strateeg Wietske van Ierssel.

Enkele praktische voorbeelden

Bekijk hier een mooi voorbeeld van een klant van ons ...

Zo zien mijn plaatsingen er ongeveer uit:

De belangrijkste boodschap van dit artikel: ga met jouw artikel aan de slag, verspreid jouw content! Experimenteer wat of wel niet werkt! En dan nog: soms klikken er twee volgers op mijn post, soms vliegt het de wereld over. Lees ook: Jouw content is geplaatst, en nu?

Succes!

Ik ben natuurlijk heel erg benieuwd of ik 'ons artikel' voorbij zie komen binnenkort. En ja, tag mij - en mijn collega's - gerust!

Auteur: Marjan Kornegoor-Lijftogt - redacteur contentmarketing bij VMN media.

LinkedIn berichten maken

Meer artikelen: