Vijf vragen over onze online abonnementen: waarom zijn niet alle artikelen gratis te lezen

Op de websites van VMN media twee soorten verhalen: verhalen die gratis toegankelijk zijn en verhalen die te lezen zijn als abonnee. Als je geen abonnement hebt, kan je drie artikelen per maand gratis lezen. Alle sponsored en native artikelen zijn en blijven altijd gratis toegankelijk. Waarom is dat? We leggen het uit.

Waarom een abonnement voor online?

Het zal voor niemand meer verrassend zijn dat het aantal online abonnees steeds harder groeien. Dat is ook terug te zien bij al onze titels. Om die reden hanteren we binnen VMN media een “online first” strategie. Dit houdt in dat al het nieuws eerst online verschijnt. Een aantal relevante artikelen is ook terug te lezen in onze print-edities.

Wanneer moet ik een abonnement afsluiten?

Iedereen die toegang wenst tot onze content kan zich gratis registreren. Deze registratie geeft recht op een beperkt aantal artikelen per maand. Iedereen die volledige en onbeperkte toegang wenst tot onze content moet een abonnement afsluiten.

Voorbeeld van Logistiek.nl. Wanneer een lezer het beperkte aantal gratis artikelen heeft gelezen, zal hij of zij automatisch een soortgelijk scherm zien om hem of haar te attenderen op het aanmaken van een gratis profiel of het afsluiten van een abonnement.  

Waarom zijn redactionele artikelen alleen toegankelijk met een abonnement?

Bij VMN media staat het creëren van kwalitatief hoogwaardige content voor professionals in diverse branches centraal in onze online strategie. Dit geldt voor alle disciplines: van redactie en sales, tot IT en product development. Hier zijn continue investeringen voor nodig in zowel redacties als technologie. Om de kwaliteit te kunnen waarborgen en garanderen zijn daarom de abonnementen in het leven geroepen.

Wat is het voordeel van het werken met abonnees?

Zo weten we zeker dat onze lezers ook relevante professionals zijn. Zij hebben namelijk oprechte en diepgaande interesse in onze platformen en de informatie die wij te bieden hebben. Zij zijn zich ervan bewust dat onze platformen hen helpt om elke dag betere beslissingen te maken en hun professionele ambities na te jagen.

Anderzijds weten wij - door het werken met registranten en abonnees - ook waar onze lezers in geïnteresseerd zijn en weten we vaak ook welke precieze doelgroep geïnteresseerd is in welke onderwerpen.

Wat betekent dit voor adverteerders?

Onze websites trekken nu – meer dan ooit – de meest relevante professionals uit de diverse branches aan. Voor jou als adverteerder betekent dit dat je onze websites nu nog selectiever kan inzetten om het hart van jouw doelgroep te bereiken. Je kan als adverteerder bijvoorbeeld ook heel gericht het aantal contactmomenten met een specifieke groep lezers verhogen, en zo de waste van jouw campagne verlagen. Vanwege de inzet van een online campagne wordt de effectiviteit van de door jou ingezette uitingen nog beter meetbaar.