Jouw sponsored content is geplaatst – en nu?

Super! Jouw sponsored content is geproduceerd, geredigeerd, waar nodig aangescherpt voor de doelgroep, er staat een goeie kop boven en vervolgens is het online gezet door de redactie. Altijd weer een klus, maar het is gelukkig klaar! Toch?

Klaar?

Nou nee… het echte werk begint nu pas, want dit was ons gezamenlijk doel:

Relevante content verspreiden onder een specifieke doelgroep

Die relevante, waardevolle content is er, nu nog verspreiden! Uiteraard verspreiden wij het artikel zelf maximaal onder al onze lezers. Wij overtuigen jouw (potentiële) klanten continu om ons platform vol vakkennis te bezoeken. We hengelen ze binnen naar onze website met de allerbeste content, we verleiden ze via nieuwsbrieven, abonnementen, zoekmachines en social media. Ze struinen daardoor dus geregeld over dit B2B-platform en vinden daar jouw content, comfortabel genesteld tussen onafhankelijke, redactionele artikelen.
Zo lift je mee op de kracht van ons merk. Goed bezig.

'Er is zojuist content geplaatst. Grijp die kans!'

Maar wacht effe, het grootste B2B-mediabedrijf in Nederland heeft zojuist content geplaatst. Jouw verhaal is te vinden op hét B2B-platform in jouw vakgebied. Dat is niet niks, daar kun je veel mee doen. Laat dat niet aan je voorbijgaan en grijp die kans! Hoe?

Relevante content verspreiden onder een specifieke doelgroep

In ieder geval: social media

Tuurlijk! Je plaatst sowieso de link van het artikel op diverse social media; vergeet niet om eventuele bedrijven en personen (die zijn genoemd) te taggen. Wees lekker enthousiast, een beetje bravoure mag best: ‘kijk nou eens wat ze hier over ons schrijven’. [Tips voor het plaaten op LinkedIn])
En plaats het na twee weken gerust nog eens in wat andere woorden, met een andere invalshoek, afbeelding of quote.

Extra tips voor verspreiding

Hoe beter jouw artikel wordt verspreid, hoe hoger Google het in de rankings plaatst. Nog een paar simpele tips?

  • Stuur het artikel naar collega’s en vraag of ze het ook willen verspreiden op social media
  • Zorg dat het artikel genoemd wordt in jullie eigen nieuwsbrief
  • Maak een aankondiging (kop en intro) op jouw website en link naar de content – dit verbetert ook de vindbaarheid in Google flink op de lange termijn
  • Zet het linkje van het artikel onderaan in je e-mailhandtekening

Je hebt niet voor niets gekozen voor de inzet van content, zorg dat het iedere cent waard is, dat doen wij ook. Samen staan we sterker!

Nog meer tips voor makkelijk en snel verspreiden lees je hier: 13 tips om een artikel tig keer te verspreiden

Auteur: Redactie Contentmarketing

Lees hier meer over contentmarketing: