Case STULZ - Vergroten merk- en propositie-bekendheid

Aanwezig zijn op de plek waar installateurs zich bevinden

STULZ is een toonaangevende leverancier voor klimaatbeheersing. Het is voor STULZ heel belangrijk om haar doelgroep in de installatiesector te bereiken. Maar hoe pak je dat aan? Samen met de redacties van VMN media werden verschillende kanalen ingezet om de marketingdoelstellingen van STULZ te behalen.

De marketing uitdagingen

De marketinguitdagingen voor de vestiging in Nederland begonnen zo’n vijf jaar geleden: het van de grond af aan opbouwen van marketing en media-uitingen. Sebastiaan Brouwer, Marketing Manager bij STULZ, vertelt: “Die media-uitingen zijn in samenwerking met VMN media tot stand gekomen. Daarnaast blijft het een uitdaging om nieuwe producten in de markt zetten en interessant en relevant te blijven voor onze doelgroep, de installateurs. Die zijn heel druk, dus je hebt weinig momenten om hun aandacht te krijgen. Op de platformen van VMN media krijgen we die kans.”

Sebastiaan Brouwer, Marketing Manager bij STULZ

Waarom VMN media?

“Dit is de plek waar onze doelgroep zich bevindt. We wilden bovendien op meerdere platformen tegelijk staan, omdat we zo’n uitgebreid productportfolio hebben. De reikwijdte van VMN media is heel groot, dus je bereikt er veel mensen uit onze doelgroep mee. VMN media had vijf jaar geleden ook al veel titels, zoals RCC Koude- en luchtbehandeling, Warmtepompen, Gawalo en Cobouw, dus die samenwerking was snel gevonden.”

De oplossing

"We zijn gestart met printadvertenties, en later zijn we samen met de journalisten van VMN media content gaan creëren. Sponsored content is daar een groot onderdeel van, maar als er een noviteit is dan wordt deze soms ook journalistiek vermeld in de diverse bladen. Er is niet één oplossing, het gaat om de mix die je inzet door alle kanalen heen: advertenties, banners, sponsored content, et cetera. Het is belangrijk om op de juiste plekken aanwezig te zijn.”

“Dat we nog steeds samenwerken met VMN media is een teken van tevredenheid. Want de cijfers zijn gewoon goed, dat kun je met alle tools die er tegenwoordig zijn heel goed zien.”  
Sebastiaan Brouwer, Marketing Manager bij STULZ

De aanpak

In het begin was de aanpak vrij straight forward, vertelt Brouwer. “We zijn begonnen met awareness campagnes, dus wie is STULZ en wat doen wij precies. De samenwerking met VMN media daarin is heel goed. Er wordt voortdurend gevraagd wat we willen en wat we nodig hebben om het tot een goed resultaat te brengen. De ene keer kunnen we dat zelf goed intern opvangen, en een andere keer werken we intensief samen met journalisten. Dan staat kort daarna een artikel klaar en dat scheelt ons heel veel tijd.”

Ook qua uitwerking is Brouwer zeer tevreden. “Ik kijk altijd heel kritisch naar wat zo’n campagne ons nu oplevert in termen van leads, clicks of weergaven. En daar heb ik in het verleden wel eens andere media voor laten vallen. Omdat het niet naar behoren werkte. Dat we nog steeds samenwerken met VMN media is dus een teken van tevredenheid. Want de cijfers zijn gewoon goed, dat kun je met alle tools die er tegenwoordig zijn heel goed zien.”

De resultaten

Brouwer: “De advertentie-inzet heeft dus tot meer websitebezoekers geleid, en uiteindelijk ook tot meer aanvragen. Mensen gingen ons zelfs herkennen. Dan kregen we te horen dat ze een bepaald artikel over STULZ hadden gelezen. De herkenning en de herkenbaarheid van ons bedrijf werd dus veel groter, en dat zijn de meest waardevolle resultaten die je kunt hebben.”

Benieuwd wat VMN media voor jouw bedrijf kan betekenen?

Bekijk de mogelijkheden en stel zelf een campagne samen. Liever direct contact? Neem contact op met Zakariah Al-Kaylani of laat ons contact met jou opnemen.

Contact

Zakariah Al-Kaylani