Case Kingspan - Contentmarketing

Kennis delen met de belangrijkste doelgroepen in de keten

Kingspan maakt hoogwaardig geïsoleerde sandwichpanelen en biedt een uitgebreid assortiment aan dak- en gevelsystemen. Het bedrijf is al 50 jaar marktleider in thermisch rendement en brandveiligheid. Om kennis te delen met haar belangrijkste doelgroepen in de keten besloot Kingspan om een serie webinars te ontwikkelen. VMN media werd als partner geselecteerd om de webinars wereldkundig te maken en inschrijvingen te genereren.

Het bedrijf

Robin Den Dekker, Marketing & Communicatie Manager, vertelt: "Kingspan maakt hoogwaardig geïsoleerde sandwichpanelen en biedt een uitgebreid assortiment aan dak- en gevelsystemen. Duurzaamheid is één van onze belangrijkste pijlers. Ik ben dan ook trots dat wij echt waar kunnen maken wat we zeggen. Mijn persoonlijke motto is: ‘Als je wilt bouwen aan de toekomst, gebruik dan duurzaamheid als fundering’.”

“Bij Kingspan zijn we ‘Planet Passionate’. Dat betekent onder meer dat we constant innoveren om het best mogelijke product voor de eisen in de markt te hebben, maar ook dat we meer dan voldoen aan de wensen voor het behoud van Moeder Aarde. Eigenlijk willen we op alle vlakken eis-overstijgend zijn. Dus we zijn altijd op zoek naar het beste en naar minder; bijvoorbeeld naar een 10 procent minder dik paneel, waardoor je met minder materiaal dezelfde rc-waardes kunt behalen. Dat is op voorhand al 10 procent meer circulair."

De marketing uitdagingen

Robin Den Dekker: “De overkoepelende uitdaging is: hoe zetten we Kingspan op de juiste manier in de markt bij de verschillende doelgroepen? Wij willen dat de aannemers en gebouweigenaren weten dat onze sandwichpanelen een goede oplossing zijn voor hun probleem of behoefte. Daarnaast moeten zij ook weten dat wij ze kunnen ontlasten als ze complexe isolatie-gerelateerde vragen hebben."

"Ik heb het dan niet alleen over duurzaamheid, isolatiewaardes, het circulaire aspect en de laagste milieuprestatie die met ons product te behalen is, maar ook over brandwerendheid en rookontwikkeling. Eigenlijk is de grootste uitdaging om de kennis die wij in huis hebben te delen met alle belangrijke schakels in de keten: de kopende klant (aannemers), architecten, gebouweigenaren en gemeenten.”

De oplossing

Robin Den Dekker: "Allereerst hebben we gekeken naar de issues en vraagstukken in de huidige markt. Waarbij we onszelf hebben afgevraagd: waar lopen de verschillende doelgroepen in de keten op vast, en hoe kunnen wij daar als leverancier iets aan doen? Toen is het idee ontstaan om webinars te organiseren over actuele onderwerpen in de bouw. Om deze webinars wereldkundig te maken hebben we de beste partner gezocht, en dat is VMN media geworden.

Vervolgens hebben we verschillende onafhankelijke kennisleiders uit de markt bij elkaar aan tafel gebracht en dat heeft geleid tot interessante gesprekken. Die hebben we opgenomen en aangeboden als (live) webinar."

Voor het genereren van inschrijvingen voor de webinars werd minimaal één gesponsored artikel per webinar gepubliceerd. Daarnaast zijn er inarticle video’s en bannering ingezet.

“Om onze webinars wereldkundig te maken hebben we de beste partner gezocht, en dat is VMN media geworden”  
Robin Den Dekker, Marketing & Communicatie Manager bij Kingspan

De resultaten

Den Dekker: “We hebben een zeer succesvolle campagne gehad, met veel inschrijvingen voor de webinars. Hierdoor hebben we veel kennis kunnen delen met onze belangrijkste doelgroepen. Met de advertentie-inzet van VMN media hebben we een grote groep mensen bereikt, die wij normaliter niet zo makkelijk zouden bereiken. Dat heeft uiteindelijk ook gezorgd voor heel veel waardevolle contacten.”

“Daarnaast heeft de webinarcampagne ook gezorgd voor een stukje bewustwording: dat wij er zijn voor onze klanten en relaties, en dat we meedenken als er complexe zaken op tafel komen. Wij vinden het heel belangrijk dat er betere gebouwen worden neergezet, maar dat kunnen we niet alleen. Dat moeten we met z’n allen doen. Die bewustwording hebben wij met deze campagne ook bereikt, en daar willen we in de toekomst mee doorgaan.”

Benieuwd wat VMN media voor jouw bedrijf kan betekenen?

Bekijk de mogelijkheden en stel zelf een campagne samen. Liever direct contact? Neem contact op met Zakariah Al-Kaylani of laat ons contact met jou opnemen.