Case AFAS - Thought leadership claimen
In de bouw is een foutloos proces van projectadministratie van cruciaal belang. AFAS biedt geïntegreerde functionaliteit voor de bouw. AFAS heeft als doel om de naamsbekendheid in de bouwwereld te vergroten, maar hoe doe je dat? In samenwerking met de redactie Contentmarketing werden diverse kanalen ingezet om dit te bereiken. Lees alles over de samenwerking tussen AFAS en Cobouw.
“Cobouw biedt ons een podium waar alles samenkomt.”
Wat doet AFAS?
Al 25 jaar biedt het familiebedrijf AFAS ERP-software voor tal van branches. Sinds zes jaar kan ook de bouwbranche gebruik maken van deze standaard ERP-oplossing. “De bouwwereld kan nog mooie stappen zetten als het gaat om automatisering van bedrijfsprocessen. Vanuit AFAS zagen wij kansen op de Nederlandse markt om onze software daarvoor geschikt te maken”, vertelt marketingmanager new business Madeleen van de Pol.

De uitdaging van AFAS
AFAS streeft ernaar de inhoudelijke naamsbekendheid en het thought leadership binnen de bouwwereld te vergroten. Het softwarebedrijf wil vooral kennis delen en op die manier op het netvlies komen bij de doelgroep. “Belangrijkste onderdeel is inderdaad waardevolle content bieden en inspelen op actuele topics in de bouw." Ook wil AFAS bezoekers trekken naar hun eigen website.
De oplossing
Om bezoekers naar hun eigen website te trekken kozen zij voor een leadgeneratie campagne. Elk klantverhaal wat op Cobouw gepubliceerd wordt, bevat een link naar oplossing of bijvoorbeeld een (te downloaden) bouwmagazine van AFAS. Ook is de Cobouw Digitaliserings Award in het leven geroepen, waar AFAS als hoofdsponsor aan heeft meegewerkt. Deze merkbare activatie paste heel goed en heeft AFAS extra zichtbaar gemaakt, aldus Madeleen van de Pol.

De aanpak
De campagne heeft gedraaid op de titel Cobouw. Een campagne gericht op inhoudelijke naamsbekendheid en thought leadership. Diverse kanalen werden ingezet om dit te bereiken, namelijk: advertenties, leadgeneratie campagne, print, online artikelen en advertorials in nieuwsbrieven.
De resultaten
AFAS bereikt in samenwerking met VMN media mooie resultaten. Samen kijken we naar de mogelijkheden om deze campagne verder te blijven optimaliseren, zo zijn ze ook zichtbaar tijdens de Cobouw Digitaliserings Award. Een inkijkje in de resultaten die AFAS met hun campagne behaalde:
154 clicks
De online bannercampagne levert een CTO van 0,39% op.
2.100 paginaweergaven
op sponsored content artikelen Cobouw.nl, met een gemiddelde leestijd van meer dan 3 minuten.
5 advertorials
met een gemiddelde score van meer dan 1,0% CTR.
Benieuwd naar het hele interview met Madeleen van de Pol? Klik hier voor het gehele interview.
Meer weten?
Meer weten over webinars, thougt leadership en adverteren bij VMN media?
Neem contact op met Annelies. Zij weet er alles van en helpt je graag verder.